Sommaren är slut och för många företag betyder det att lågsäsongen är över. Vi ger dig 3 tips på hur du förbereder företaget för en händelserik höst.
Se över dina mål för 2013 och sätt konkreta mål för hösten. Året är snart slut och det gäller att veta vad du vill ha ut av de sista månaderna. Du har chansen att ta nya tag och omformulera dina mål.
Oavsett om du strävar efter småjusteringar eller en helt ny design så är det ett bra tillfälle att göra det inför hösten. Det finns också många sätt att förbättra innehållet på hemsidan:
- Uppdatera produktinformationen
- Lägg in nya produkter och tjänster
- Ta bort information som inte stämmer längre
- Lägg till information som saknas
Om du pausat eller minskat din marknadsföring under sommaren är det dags att starta igång den igen inför hösten:
- Se över vilka kanaler du ska fokusera på
- Öka frekvensen på inläggen i de sociala medierna
- Börja planera inför höstens marknadsföringsaktiviteter