Hur mycket tid lägger du på att arbeta med e-post och nyhetsbrev för att kommunicera med potentiella och befintliga kunder? Om svaret är “lite” så skulle jag råda dig att tänka ett varv till. Varför? Jo, därför att du med e-post och nyhetsbrev på ett smidigt sätt kan nå en stor målgrupp samtidigt som du med rätt innehåll kan fånga många nya kunder.
För att dina e-post och nyhetsbrev ska generera kunder måste de vara genomtänkta och genomarbetade. I PDF:en nedan hittar du många bra tips och råd för hur du spetsar dina utskick för bästa resultat!
När du är nyföretagare utan ett känt varumärke eller trogna kunder som driver försäljningen är starten och vägen till den första affären ofta tung. Självklart måste du då hela tiden arbeta med din marknadsföring.
Svårigheten att få de första kunderna är en erfarenhet som delas av de flesta nyföretagare. Jag vågar påstå att när du väl fått din första kund och kan skicka den första leveransen och den första fakturan så har du brutit isen. Sen blir det lättare och du blir säkrare och mer rutinerad i hur du ska marknadsföra dig för att få nya kunder och en ökad försäljning.
De flesta nyföretagare har inte heller så stort ekonomiskt utrymme för att satsa på marknadsföringsinsatser. Därför behöver marknadsföringen vara lika effektiv som billig. E-post och nyhetsbrev kan du använda utan att det kostar annat än ditt eget arbete och engagemang. I PDF:en har jag satt ihop tips för hur du kan arbeta smart och resurssnålt med mail och nyhetsbrev för att få fler kunder.
“Få nya kunder genom smarta e-post och nyhetsbrev – billigt & effektivt!”
I PDF:en, “Optimera dina e-post och nyhetsbrev och vinn nya kunder”, hittar du en mängd bra tips och råd på hur du kan förbättra och förändra dina utskick för att få ökad respons och försäljning.
Lycka till!
Du hittar även delarna i serien på bloggen:
- Så skriver du säljande e-post som ger nya kunder
- 5 enkla tips som ökar ditt nyhetsbrevs slagkraft
- Skaffa fler prenumeranter till din e-postlista
- Undvik de vanligaste språkfelen och förbättra din kommunikation
Tidigare serier:
- Få fler kunder med SEO och Google AdWords
- Tips & trix till dig som ska starta eget.
- Så gör du ett bra första intryck på dina kunder.
- De vanligaste sidorna på hemsidan.
Prova Hemsida24 gratis i 30 dagar och upptäck fördelarna! Skapa din hemsida här.
// Johanna Bohlin
Kommunikationsansvarig