Fyra tips om hur du marknadsför ditt evenemang

Postat

Att skapa ett Facebook-event när du planerar ett evenemang är en utmärkt start. Men sluta inte där – det finns flera bra sätt att marknadsföra ditt arrangemang på nätet. Här skriver vi om fyra sätt att få folk att upptäcka din releasefest, konsert eller stora invigning.

Yelp, Meetup och Evenemang.se är exempel på sidor som listar olika evenemang. På vissa eventsidor kan du inte bara berätta om ditt evenemang, utan också ordna gästlistor, skapa mejlcirklar och mer.

Med Hemsida24:s gratistjänst kan du snabbt och enkelt skapa en hemsida för ditt evenemang. Det är ett bra sätt att få med allting på ett ställe: karta, mejlformulär och all information. Efter eventet kan sidan leva kvar så att dina gäster kan gå in och dela med sig av bilder och kommentarer. Kom ihåg att lägga till länkar till sociala medier, så att dina besökare enkelt kan länka till ditt evenemang.

Twitter, Pintrest och LinkedIn är bra verktyg för att sprida information snabbt. Om du inte är med där: ägna en stund åt att registrera dig och kontakta dina kunder och vänner, så att så många som möjligt ser ditt evenemang. Kom ihåg att inte bara tänka i text – om du ar en jättesnygg inbjudan kan du exempelvis posta en bild av den på Instagram.

Skapa och uppdatera en mejllista på alla dina kunder eller vänner, så att du enkelt kan skicka ut en inbjudan när du har planerat ett evenemang. Med hjälp av vår formulärfunktion är det lätt att låta besökare skriva in sin e-postadress direkt på din hemsida så att du kan spara den till ett senare tillfälle.