Har du gått i tankarna om att implementera en chatt på din hemsida eller i din e-butik? Då har vi glädjande nyheter till dig! Vi har nämligen jobbat på att skapa en förenklad funktion så att du kan koppla en chatt till din hemsida. Så nu är det lätt som en plätt för dig att få din egen chatt på hemsidan. Gå inte miste om chansen att öka din försäljning och få nöjdare kunder – installera din chatt idag!
Varför ska du använda chatt på din hemsida?
Att använda chatt på din hemsida eller i din e-butik är idag ett smart drag för att öka din försäljning och konvertering. Det ger dig dessutom ytterligare en kanal att kunna fånga upp dina kundfrågor i och stärka din kundrelation – som på sikt även kan förbättra ditt företag! Så vad finns det mer för fördelar med att använda chatt på din hemsida?
- Kort väntetid och bättre kundtjänst – En köpsugen kund vill inte vänta för länge på att få svar på sina frågor. E-post i all ära, men chatt är ändå den snabbaste länken mellan dig och din kund. Det är dessutom mycket mer tidseffektivt än telefon då du kan hantera 3-4 ärenden samtidigt.
- Ökad konvertering och försäljning – Fånga upp och guida kunder som inte hittar det de söker och på så vis öka din konvertering.
- Minska övergivna kundkorgar – En chatt vid rätt tillfälle kan minska andelen som lämnar din kassa och sin kundkorg.
- Visa en engagerande och personlig närvaro – Många kunder känner en större tillit och trygghet till ett företag som har en chatt. Det ger dig dessutom en chans till att vara mer personlig mot dina kunder än via e-post.
Hur integrerar jag en chatt i Hemsida24?
Vi vill att det ska vara enkelt för dig att komma igång med en chatt på din hemsida eller i din e-butik. Därför har vi skapat en komplett guide för hur du kommer igång. Klicka på knappen och kom igång med din chatt redan idag!